IPSO FACTO

The Sun newspaper has had a judgement made against it by IPSO the press regulatory watchdog. The judgement refers to a complaint by Buckingham Palace regarding an article that appeared on the front page of the paper on the 9th March 2016.
The article implied that the Queen was in favour of a Brexit after they were informed by a source that she said that the EU was heading in the wrong direction. The Sun has published the findings but the editor Tony Gallagher disagrees and said that he would do the same thing again knowing the detail of the sourcing and conversation. I don’t know all the details but if the Queen actually said that she believes we should leave the EU then the media has a duty to report this. However, it was only reported that she is passionate about the EU and believes it is going in the wrong direction: This is not the same thing. I am also passionate about the EU and also Britain (having lived through its decline as a world power) and believe that the EU has lost its way, but I will be voting to stay on the 23rd of June. (I think we will be better off staying and changing the EU rather than leaving and risk wrecking it.) We all make mistakes and the editor should recognize and accept this.

Advertisements

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: